17 April 2010

Nasihat Dari Seorang Rakan

Salam...

Sekadar berkongsi dari catatan perjalan aku sepanjang hari ini..

hari ini aku berkursus di Ipoh sehari suntuk..
Petang tadi dalam perjalanan balik lebih kurang jam 4.00 aku sampai di Sri Iskandar. Aku singgah untuk pekena mee goreng mamak. Biasanyanya kalau aku ke Ipoh, memang aku tak makan tengahari kerana malas nak cari parking. Jadi aku lepak saja kat Masjid negeri serta berjemaah kat situ.

Memang lama aku tak singgah di sini. Dulu semasa aku bertugas di Pusat komunikasi tu, selalu gak datang mengeteh kat sini. OK... order aku pun sampai dan aku pun menikmatinya memandangkan perut aku yang berkeroncong. Sedang aku asyik menjamu selera, tiba2 datang 4 sekawan dengan masing2 membawa beg yang aku agak pelajar2 IPT kat area sini la.. Mereka Punyala wangi sampai menusuk hidung..

Bersopan mereka ni memakai baju kurung dan bertudung..mereka terus ke belakang (toilet). Ah..lantaklah, janji aku nak habiskan rezeki aku ni...

Tiba2 satu persatu pompuan yang pada mulanya aku puji tadi dengan berpakaian seksi..Sendat berseluar jeans dan baju yang..ala..fesyen zaman sekarang!!!

Ya Allah Ya Rasul!! apa dah jadi ni? masyaallah..bayangkan kat kampung mak bapak sangka anaknya berpakaian tutup aurat dan sopan tiba2 jadi lagu tu...

Moralnya di sini, bagi sapa2 yang ada anak pompuan atau adik pompuan yang belajar kat IPT jangan sesekali percaya... sesekali kene wat sport check...

OK..cuma itu saja yang nak kongsi kat sini. Bukan aku nak jaga tepi kain orang tapi...itulah budaya anak2 muda kita yang bakal mencorak masa depan...

mee aku dah habis di makan, aku pun angkat kaki pada jam 4.20 dan terpaksa tergesa2 sebab nak solat asar berjemaah kat Bota pula....

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

2 Motivasi:

cikgu isza said...

apa motif mereka yer.. mungkin di tempat tinggalnyer tak boleh berpakaian begitu..

selalunyer mereka2 ini dikongkong keluarga.. tapi mereka tidak melihat kebaikan disebaliknyer..

Doku said...

Mak bapak nak bgi baju sebba nak naikkan harga diri korang. Asal lak si anak ni nak dedah sana sini..saja nak turunkan harga dorang

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: