create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

1 March 2011

Usahawan Pak Turut Vs. Usahawan Ada Otak

Remedy yakin pasti ramai Usahawan  yang mengeluh bila gagal dalam cubaan kali pertama , malah kali ke 10 melibatkan diri dalam perniagaan online. Tapi pernahkah anda terfikir kenapa perniagaan yang anda lakukan boleh gagal. Pernahkah anda bertanya kepada diri anda sendiri atau kenalan rapat atau kepada sesiapa sahaja kenapa perniagaan online anda boleh gagal?

Jawapannnya adalah sangat mudah, kebanyakkan Usahawan di Malaysia khususnya, lebih suka menjadi "Usahawan Pak Turut" daripada menjadi "Usahawan AO"...apa dia usahawan AO?.."Ada Otak". kenapa remedy kata lebih banyak usahawan suka jadi Usahawan Pak Turut?..Cuba anda lihat berapa ramai yang beriya-iya mempelajari teknik buat duit dari Google Adsense, Ebay dan juga Facebook? TERLALU RAMAI...ya..terlalu ramai..bila fenomena sebegini berlaku inilah yang dinamakan Usahawan Pak Turut..Asal orang kata boleh buat duit denagn google..dia pun join...orang kata boleh buat duit dengan facebook..dia pun join juga...begitulah seterusnya...hingga pada satu tahap anda give up dan angkat bendera putih...SAYA GAGAL....

Cubalah menjadi usahawan yang kreatif...bukan kreatif untuk menipu..tetapi kreatif dari pelbagai sudut perniagaan yang berfaedah...Pernah pada awal tahun 2003..seorang rakan yang masih terkial-kial mencari kerja datang berjumpa Remedy bertanyakan soalan...."Tolong carikan aku kerja"...jawpan yang remedy beri pada rakan tersebut ialah ...zaman sekarang ni kerja tak cari kita...tapai kita perlu "Cipta Kerja" untuk kita.

Nantikan sambungan seterusnya di dalam tajuk berbeza

"Kenapa Perlu Dropship Dari China? Sedangkan dari Malaysia pun Boleh"


"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

1 Motivasi:

Unknown said...

betul2 ...nice

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: