create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

21 January 2011

Backlinks and Link Building

Salam 1Blogger,

Agak lama juga Remedy tidak menghasilkan entri di blog kitaransemula. Mungkin ada antara blogger yang rajin visit ke blog remedy perasan akan ketiadaan entri terbaru.Baiklah, untuk tidak menghampakan rakan blogger. Remedy hasilkan juga sebuah entri yang mungkin akan dapat membantu rakan blogger dalam meningkatkan jumlah pengunjung ke blog atau website personal mahupun web jualan.

Seperti tajuk entri di atas. Mungkin ramai yang sedar akan kepentingan link building untuk mendapatkan backlink. Baiklah, sebelum remedy pergi lebih jauh lagi, kita perlu tahu dulu apa sebenarnya backlink ini. Backlink pada pengertian Remedy adalah hubungan akrab antara blog atau website yang wujud dari beberapa faktor. Faktor pertama ialah pertukaran link atau juga dikenali sebagai 2 way link building. Di mana peranan link exchange dimanfaatkan. Faktor kedua ialah inbound link atau lebih dikenali sebagai reference/quote link. Inbound link akan wujud apabila site A membuat entri dan merujuk ke site B sambil memberikan link url di dalan site atau blog. Cukup untuk pemahaman remedy rasa.

Penting sangatkah Backlink ini semua? jawapannya tentulah penting. Paling penting sebenarnya bukan berapa banyak backlink yang blog atau website kita ada, tetapi sejauh mana backlink yang ada itu berkualiti untuk mempopularkan blog/website kita di mata enjin carian dan juga di mata visitors. Sebaik-baiknya, berusahalah untuk mendapat backlink dari blog/website yang mempunyai PageRank 3 hingga 5. lebih tinggi lebih baik. tapi tidak bermakna backlink dari blog/site yang mempunyai PageRank yang rendah tidak baik. Tugas remedy dan blogger lain sekarang ini adalah untuk mendapatkan seberapa banyak backlink yang boleh. 

Remedy ingin bertanya, berapa banyak backlink blog/website rakan-rakan blogger semua? susah juga hendak menjawab. Remedy akan kongsikan cara mudah untuk semak backlink blog atau website. Pergi ke laman web ini dan semak backlink blog anda. Selepas itu terpulang pada anda untuk menganalisa kuantiti serta kualiti backlink yang anda ada.

Sekian dulu entri dari Remedy untuk kali ini. Diharap entri ini sedikit sebanyak membantu rakan blogger yang benar-benar serius dalam meneroka dunia maya dengan lebih bijak. Akhir kata dari remedy, "Sejarah tidak akan berubah, Tapi kita boleh mencipta Sejarah"

Ingat RDS, Ingat REMEDY, jangan lupa kitar semula komputer rosak anda untuk tunai.


"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

13 Motivasi:

marshalizadotcom said...

Salam singgah & selamat bercuti jgk..:)

akuvision said...

betul tu remedy, backlink memang penting dan ianya bergantung pada link nofollow dan dofollow. Begitu juga backlink dari .com, .edu dan .org. Tunggu entry remedy mengenai dofollow dan nofollow, hope ada soon!

Papa Hero said...

info ni btul2 berguna untuk aku..thx bro...byk pahala ko

sabree hussin said...

owh ade ye website boleh check backlink

Komputer Tips said...

nice info kawan...

anuarkarimz said...

salam blogging...
betol la, sekurang2nya kita dpt chck baper banyak backlink ki dpt

Azman Roslan said...

info yang menarik.. terima kasih kerana bagitahu..

Unknown said...

sy baru terfikir nk buat entri mcm ni..hehehe...tp remedy punya senang nk fhm..=)

noorafzan.blogspot.com said...

thanks 4 sharing this info k..

kulanz said...

kalau ada matlamat dalam blogging ni, backlink semua tu kira mmg penting.. thanks info tu, nak try juga check backlink guna Backlink Checker tu..

Cody said...

daripada tak tau kepada tau. daripada tau kepada lebih tau. daripada lebih tau kepada pening kepala aku.

pch said...

saja tinjau2





EBOOK PERCUMA : KOLEKSI KORD GITAR LAGU MELAYU <-- KLIK SINI LERR..

♥ ieRa ♥ said...

betul2 berguna ni remedy..tq for sharing

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: