create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

11 June 2010

Google Sandbox SERP lambatkan Proses Pagerank


 Google sandbox...ini dari pemahaman remedy sendiri...melalui pembacaan di google dan juga di forum2. google sandbox ni adalah tool yang dicipta khas untuk menapis isi kandungan di dalam blog atau website baru...apa yang ditapis? Ok...setiap blog atau website yang baru wujud akan ditapis dari segi isi kandungan dan juga backlinks. So...korang jangan terkejut bila search di google url website atau blog korang x jumpa...kemungkinan besar url korang ada di sandbox. dalam erti kata mudah blog atau website korang under probation...sekurang-kurangnya 3 bulan ke 6 bulan.

Bila URL web atau blog korang kena sandbox...apa yang terjadi? mudah saja...url korang akan lambat di indeks...bila lambat di indeks secara automatiknya blog korang akan lambat mendapat page rangking. so simple jer penjelasannya. Sebab tu ada ramai blogger yg mengadu kenapa bila dia taip url blog dia di Google tapi x jumpa...inilah salah satu sebabnya...SERP.

Macam mana boleh kena Sandbox?...Mudah saja jawapannya...jangan terlalu banyak buat SPAM untuk mendapatkan banyak backlink. Sesetengah blog atau website yang baru wujud tapi mempunyai backlink yang tinggi berisiko tinggi untuk dihantar ke Penjara Sandbox...so, berhati-hatilah dalam mengejar traffic...Gunakan keyword yang betul...baru dapat organic...Robot google semakin bijak sekarang ni.

Untuk Lebih Rujukan Boleh lihat di sini:

SANDBOX 1
SANDBOX 2

*Gambar: Ihsan PakCik Google

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

4 Motivasi:

Amir Izzat said...

ooh...gitu rupanya...kalau orang yang komen tinggalkan link tue dikira spam gak ke? selalu delete komen bloggers yang tinggalkan link..bahaya tak ?

Legasi Piston Pecah said...

bahaya jugak gitu ye...ish,disebalik nak mengejar trafik tinggi gila silap langkah masuk penjara sandbox tuh..ish!
----------------------------------------------
Panas Dan Sejuk Dalam Bahasa Melayu

nosembilanbelas said...

TQVM for info...terjawab la persoalan sekarang

. . . said...

owh gitu!!! huhuhhuhuhu... xtau larr blog elle dicampak mana... search google alhamdulillah jumpa jew!!!

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: