22 June 2010

Sebab Utama Sultan Brunei Ceraikan Azrinaz Mazhar Hakim (3 Sebab)

Wah..semenjak berita Sultan Brunei ceraikan Azrinaz Mazhar hakim ni tersebar. Pelbagai tekaan dibuat, spekulasi dan rumors ditulis dan didengar. Kadang2 buat panas telinga dan pedihkan mata bila membaca dan mendengar...di dalam satu forum siap ada pertelagahan antara Negara pulak..x eloklah macam tu..sampai nak kaitkan isu kenegaraan bagai...kita ni hidup dalam rumpun Melayu..x baik gaduh..Siapa benar, siapa salah tidak timbul..empunya diri lebih tahu apa sebenarnya yang berlaku...


Tiga faktor utama Sultan Brunei menceraikan Azrinaz Mazhar Hakim ialah:

1. Mereka sudah tidak serasi hidup bersama
2. Usia perkahwinan mereka sudah cukup umur (5 tahun) yakni sepenggal
3. Sultan Brunei ada kuasa jatuhkan talak (Hak Lelaki tu)

Walau bagaimanapun..berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...sebab tulah ada pepatah..masuk kandang kambing mengembik..masuk kandang rimau mengaum...ikutlah resmi ikan...biar lama mana tinggal di laut yang masin...tetap x jadi ikan masin....harap fahamlah ya maksud remedy

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

14 Motivasi:

ALLIFF26@ eLLe_G'o'wJezz said...

betul2... ada elle tgk kat mana(dah lupa)!!! siap kutuk mengutuk pula... negara ko itu, negara aq ini!!! hishhh, childish betol...
.
.
.
org 2 sultan!!! ketua agama negara!!! so, perkara yg dia buat 2 ada sebab... sultan 2 bkn cetek ilmu... kan2...

ThE HeLl PsYcHo said...

hahaha..ada reason yg mana akan memalukan pihak perempuan itu sendiri..tp benda dah berlaku..pdi wat pdi tanggunglah..

shafiq said...

pergh. bole pulak cukup 5 tahun kahwin lepas tu cerai.


My latest entry : Spongebob Dah Tak Lagi Comel

Kancilbiru said...

hanya mereka yang tahu apa berlaku...

si[jari] telunjuk said...

erk...5 tahun je kawen??? ta bestnye camtuh..da mcm terikat ngan kontrak lak

Ili said...

jodoh tak panjang. thats it.

|| NaFiRaa || said...

x de dengar langsung pon sebab mereka bercerai.. tetiba jek..urmm

AiN Z said...

habis madu sepah di buang.. T_T
takpe azrinaz, awak cantik..

Legasi Piston Pecah said...

kalau no.1 tu mungkin menyebabkan no.3 berlaku..cuma no.2 tu..ish,begitu rupanya ea?
---------------------------------------------
Kesenian Gula Getah

Kaito said...

ntah la...malas nak layan. Dah selalu sangat kes cerai ni....akhir zaman kan...

~Blabberina~ said...

keyword paling best mgu lepas ni

YamMy said...

da jodoh x de. terima qada' dan qadar. tu paling penting.. peace~

Anonymous said...

hahaha....sendiri buat hal sendiri yang tanggung lah!

umat islam said...

Segalanya adalah takdir dan ketentuannya. Kita sebagai umatnya harus menerima apa saja ketentuan dr allah ta'ala . Jika kita mengeluar kata nista pada sesama umat kita baik tah murtad saja. Sultan km adalah seorang sultan yg berjiwa rakyat. Selalu prihatin pada rakyatnya n semua umat tak kira islam ataupun agama lain tak la mcm malaysia nwgara politik yg selalu inda aman. Hidup semuanya inginkan nombor 1

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: