create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

21 June 2010

Islamic Stock Exchange-No More Broker and Trader

Small Islamic Stock Exchage (SISE) atau Bursa Saham Islam akan menjadi alternatif di dalam dunia pelaburan antara Negara Islam. Persoalannya, Mampukah SISE ini bersaing dengan pasaran saham dunia yang sedia ada. Tanpa orang tengah (Broker dan Trader) mampukah SISE bersaing?


Apakah tujuan penubuhan SISE ini? tentunya sebagai alternatif kepada pelabur muslim dan juga non-muslim untuk melabur dan berurus niaga di bursa saham tanpa perlu menggunakan khidmat broker atau trader. Sekumpulan kecil 9 negara anggota OIC dijangka akan menyertai penubuhan SISE menurut bekas CEO BSKL, Dato' Salleh Majid. Malaysia akan jadi pelopor...mungkinkah?

Tiada orang tengah mean tiada kerja...betul ker? ke mana broker dan trader saham hendak pergi. diharap janganlah sampai melarat. kepada broker yang sudah berjinak dan sudah bergiat aktif dalam dunia Forex mungkin tiada kesan jika SISE ditubuhkan.

Semoga dengan penubuhan Small Islamic Stock Exchange ini akan memberi lebih manfaat kepada pelabur-pelabur yang beragama islam di dunia.

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

1 Motivasi:

mrnoble said...

kalu lot2 saham ni kecik2 kan bagus

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: