create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

27 June 2010

Sejarah Penjara Pudu: Benarkah Berhantu?

Peristiwa Satu:

Jika kami menghalang jalan, kami ditendang atau ditumbuk, dan ketika meronda pula kami disakat dengan bayangan lembaga hitam yang merenung tajam, bayangan kanak-kanak berlari dalam kawasan penjara selain kelibat wanita cantik yang berjalan sendirian  di tengah-tengah lorong penjara

Peristiwa Dua:

Banduan sering kali melihat kelibat lelaki dengan muka mengerikan berjalan di tengah-tengah bahagian penjara hinggakan ada antara mereka yang terlibat dalam jenayah ganas turut diam dan tidak berani menegur.

Peristiwa Tiga:

Ketika saya mula-mula bertugas pada waktu malam selepas seminggu ditukarkan ke Penjara Pudu, pernah beberapa kali saya terasa seperti ditolak dadi bahagian belakang sedangkan pada waktu itu saya meronda sendirian.

Ketiga-tiga peristiwa ngeri ini berlaku kepada " Pegawai Disiplin Penjara Tapah, Sub Inspektor Sulaiman Chu Ahmad."

Peristiwa Empat:

Peristiwa melihat bebola api terbang dengan laju dan hilang menjadi suatu peristiwa pelik sepanjang bertugas di Penjara Pudu sepanjang 11 tahun. Bebola api tersebut terbang berguling dari hujung blok yang menempatkan banduan.

Peristiwa Lima:

Insiden lori tangki minyak yang hidup tiba-tiba sebelum bergerak juga antara peristiwa misteri dialaminya serta beberapa kakitangan penjara lain..mana mungkin sebuah trak yang tidak mempunyai kunci dan pemandu boleh bergerak kira-kira lima meter.

Pengalaman ini dilalui sendiri oleh Pelakon, Abu Bakar Juah yang pernah berkhidmat sebagai Inspektor di Penjara Pudu sebelum dinaikkan pangkat dan bertugas di Penjara Kajang.

Penjara Pudu yang pernah merakan segala peristiwa pahit yang dilalui banduan serta tahan yang dijatuhkan hukuman termasuklah hukuman gantung akan dirobohkan sepenuhnya untuk membangunkan kawasan tersebut untuk keselesaan rakyat...Persoalannya...benarkah Penjara Pudu berpuaka?

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

8 Motivasi:

ajjah said...

salah satu projek nak buat rumah kan? tempat tu nanti mesti ala-ala berhantu.. adoi..

mrnoble said...

mengarut aa hantu2 ni.
yg mengganggu tu sumer setan & jin.. tu jer.

fiqkbe said...

huh, betul ke? menakutkan...

FndRocka said...

penjara tu kan dekat dgn timesquare...nanti setan2 tu menumpang kat sana lak.

hoho

Terbaru : Si Kacak Mengintai Dari Tirai Kamar

TOLANIC said...

Merepek aje ni

Legasi Piston Pecah said...

entahlah...berhantu atau tidak..tak pasti.

xazryx said...

bese la .tmpt gantung sume .ade la roh yg x tenteram kot .

Unknown said...

abes la berhantu tmpt tu.
erm..xd nilai estetika lagi da..

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: