create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

3 July 2010

Harga Ikan Naik Melambung: RM10 Sekilo

 
 
KUALA TERENGGANU - Harga ikan segar di Terengganu naik sehingga RM10 sekilogram berikutan bekalan tempatan berkurangan sejak sebulan lepas.

Pengerusi Persatuan Nelayan Kuala Terengganu Selatan (PNKTS) Hamzah Jusoh berkata, ketika ini Terengganu terpaksa bergantung ikan daripada pantai barat.

"Ikan tempatan sekarang berkurangan dan harganya melambung. Ada bot yang masuk, tetapi tidak ada ikan," katanya di sini hari ini.

Hamzah berkata sebagai contoh harga ikan tenggiri di dalam perahu ketika ini berharga RM21 sekilogram berbanding RM11 sebelum ini dan ikan kembung gred A RM12 sekilogram (RM6).

Beliau berkata, kekurangan bekalan ikan itu jelas dapat dilihat di Kompleks Perikanan Pulau Kambing di sini pukul 8 pagi aktiviti penjualan ikan sudah berhenti berbanding pukul 10 pagi sebelum ini.

"Pendapatan nelayan sekarang amat merosot dan ramai yang tidak keluar ke laut kerana hendak beli minyakpun tidak mampu," katanya.

Bagaimanapun, beliau berkata, nelayan-nelayan bernasib baik kerana mendapat bantuan kerajaan RM200 sebulan, sekaligus mengurangkan bebanan mereka. - Bernama



"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

2 Motivasi:

mrnoble said...

aisehmen, itu ari ayam naik harga, skang ni ikan pulak naik harga, pasni harga sayur naik harga ??

Ummi Hanie said...

ini sudah lebey

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: