14 December 2010

Perdana Menteri Letak Jawatan



KATMANDU 1 Julai - Perdana Menteri Nepal mengumumkan perletakan jawatannya semalam selepas akur dengan tuntutan dan tekanan dari pihak pembangkang Maois yang menguasai suara di luar parlimen dan di jalanan.

Madhav Kumar dalam ucapannya di televisyen berkata, beliau memutuskan untuk meletakkan jawatan bagi menamatkan kebuntuan politik serta mengembalikan proses damai dengan pemberontak Moais di seluruh banjaran Himalaya itu.

Moais, bekas pemberontak komunis yang memenangi sebahagian besar kerusi pada pilihan raya 2008 telah melancarkan protes selama beberapa bulan bagi menuntut agar Kumar meletak jawatan setelah menduduki jawatan itu pada Mei 2009, bagi membolehkan mereka mengetuai kerajaan baru di seluruh negara. - AP 



"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

2 Motivasi:

Mr Noble said...

macam2 terjadik kat nepal ni lepas raja nepal dah takde

hans said...

haih
betul tu
dulu pasal raja nepal
skrg lain plak dah
xaman dah diorang nih skrg

P/S : Antara Dia, Kau Dan Aku - Episod 40

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: