create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

28 February 2011

Blogger Mulut Longkang: Tips Mengesan Masalah Mulut Berbau dan Mengatasinya

Mulut Berbau...katakan tidak pada masalah mulut berbau dengan Colgate...he he...kalau memang jenis mulut berbau bacin...gunalah ubat gigi maha hebat di dunia pun..memang susah nak hilang masalah bau mulut ni..Bakteria yang melekat dan bersarang di dalam mulut lebih aktif membiak berbanding berapa kali jumlah kita memberus gigi setiap hari. Tak terdaya nak mengejornya..

Sekarang ni..cuba perhatikan warna lidah kita..adakah berwarna merah jambu dan juga berkilat...jika jawapannya ya...TAHNIAH..anda bebas dari masalah mulut berbau...tapi jika sebaliknya lidah berwarna pucat dan keadaan bersisik putih...peh...nafas yang keluar dari mulut korang...confirm....eh..macam mana nak confrimkan yang mulut kita memang berbau? cuba tekupkan tangan di mulut dan hembus nafas...ada bau tak?...tak ada bau pun....bukan tak ada bau...sebab cara di atas adalah salah...cara yang betul ialah...cuba jilat tapak tangan korang dan biarkan beberapa saat...bila air liur dah kering cuba cium....selamat mencium...

Untuk buang terus masalah mulut berbau ni memang perlu ambil masa...tapi cara-cara mengatasinya tetap ada..pastikan mulut kita tidak selalu kering...kerpalah minum air supaya mulut kita dapat menghasilkan air liur yang mengalir dan proses refresh ini akan membuatkan mulut kita tidak kering dan kurang berbau..

Faktor pemakanan yang diambil juga membantu mengurangkan masalah bau mulut..kurangkan makan bawang putih, kari dan kalau boleh cuba makan lebih banyak sayuran dan buah-buahan...Ingat..."Tiada bau Mulut, Ramai Rakan Berpaut....Bacin Bau Mulut, Rakan lari kelam kabut ".....

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

2 Motivasi:

Azielah said...

ekekeke best dan berguna [:

Legasi Piston Pecah said...

pergh...
mulut gua longkang ar..
pergh...kalau selalu makan chewing gum dapat elakkan bau mulut?

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: