create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

1 February 2011

Rusuhan Di Mesir dan Banjir di Johor: PRK Dun Tenang

Assalamualaikum dan Salam sejahtera..Saya mulakan dengan yang paling belakang tajuk entri ini, "PRK DUN TENANG"..amat mendebarkan PRK kali ini..apa tidaknya pelbagai rumors tersebar sebelum, sewaktu hari mengundi dan juga selepas mengundi..ini isu politik tanah air..calon PAS dan calon BN bertanding satu lawan satu yang menyaksikan pelbagai isu peribadi dan juga mungkin satu fitnah bertebaran samada di dunia nyata muhupun dunia maya.

Disebabkan mengundi adalah di DUN Tenang...ujian Allah "BANJIR DI JOHOR" hanya ditonjolkan di Dun tersebut sedangkan dalam waktu yang sama banyak lagi daerah lain di Johor ysng sudah ditenggelami air tapi kurang diberi perhatian..Tenang lebih penting pada ketika itu...Tan Sri Muhyiddin Yassin pula dipetik sebagai berkata, beliau mahu sistem amaran banjir lebih efektif...persoalannya di sini..apa iktibar yang pihak berwajib malahan pihak PBT ambil selepas peristiwa banjir besar di Johor pada 2006?..banjir pada tahun 2011 lebih dahsyat....ada sesiapa boleh tolong rungkaikan?

Tidak cukup dengan ujian di dalam negara...ujian datang lagi dengan "RUSUHAN DI MESIR" menjadi topik besar dunia apabila puak-puak yang sudah mual dengan pemerintahan kuku besi Presiden Mesir, Hosni Mubarak bertindak mahukan "Reformasi"...berpusu-pusu pelajar-pelajar luar negara yang terpaksa dibawa pulang kerana bimbang akan keselamatan mereka..tapi yang sedihnya kita baru hantar pasukan penilai yang diketuai Kohilan.

Persoalan di sini bukan semua isu di atas...persoalannya di mana suara-suara yang lantang sebelum ini..Dimanakah suara Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri najib Tun Razak..dimanakah suara pemimpin-pemimpin negara yang lain, Wanita Pertama, Datin Seri Rosmah..marilah turun padang ke Selatan...tinjau-tinjau masalah di sana..Pemimpin-peminmpin masyarakat...hulurkanlah bantuan anda. Ingatlah..Pilihanraya Umum mungkin sudah tidak lama lagi...curahkanlah bakti supaya kami mampu mengundi...


Dengarlah nasihat dari kami..

Sekian,


Remedy a.k.a Irwan Bin Alif


"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

4 Motivasi:

apulzafirul said...

dua2 isu hangat sekarang. .kesabaran yg penting, choi!^^

Legasi Piston Pecah said...

cukup padat kan isu dua-dua tu...
yang pasti sudah nampak sedikit usaha yang dijalankan oleh pihak kerajaan..harap kesemua pelajar malaysia dapat dibawa pulang sehingga keadaan kembali tenang.

REMEDY KARUNG GUNI said...

To apul: Memang hangat...banjir dan rusuhan....mungkin ujian darinya

REMEDY KARUNG GUNI said...

To LPP: Kita harap kerajaan bertindak cepat sebelum perkara2 yang tak elok berlaku

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: