create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

4 March 2011

Organik Trafik: Langkah Mudah Dan Percuma Tarik Pengunjung

Dari mata turun ke hati, dari benci sudah timbul cinta, dari nobody sekarang somebody..itulah ibaratnya dari newbie sekarang sudah dikenali. Apa kaitannya dengan Tajuk di atas? oh...kaitannya mudah saja..sebenarnya remedy memang ada masalah utuk buat introduction entry....

Remedy sebenarnya nak explain sikit tentang "Organik Trafik" dan secara tak langsung ingin menjawab soalan yang ditanya oleh seorang forumer di Carigold Forum.


Baiklah, Organik Trafik atau Organic Traffic ini ialah pengunjung atau visitor yang datang atau singgah ke Blog/website kita menggunakan Search Engine seperti Google dan Yahoo. Mereka ini sebenarnya hanya menaip keyword dan kata kunci yang ingin dicari melalui sumber online.




Di sinilah kuasa Keyword atau kata kunci memainkan peranan, Page Ranking dan Niche juga memainkan peranan yang tidak kurang hebatnya. Semakin tinggi Page Ranking blog anda dan semakin rendah Alexa Ranking blog anda bermakna semakin popular di carian google dan yahoo kerana semakin popular blog anda semakin cepat di index di enjin carian.


Setelah semua ini berjalan lancar, anda jangan risau tentang jumlah pengunjung ke blog anda, apa yang anda perlu buat ialah update entri blog sekerap yang mungkin. Ini supaya pengnujung yang datang tidak rasa bosan dengan blog yang tidak di update. Bila ramai pengunjung...Nuffnang Buffered Earning pun senang nak melekat.



"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

6 Motivasi:

Cikgu Dahlia said...

blog sis xde PR sebab domain baru..tapi nasib baik Google sayang :D

FotoAZ said...

mantap.....

sayanakhiburan said...

Susah betul nak cari keyword yang mantop... Hmmm...

Buat Duit Tanpa Tingkat Trafik

REMEDY KARUNG GUNI said...

@Dahlia

Blog Sis walaupun xder PR tapi sis punyai follower yang setia. advantage sebab sis otai dlm dunia blogger...saya ni pun masih bertatih...

REMEDY KARUNG GUNI said...

@Fotoaz

terima kasih kerana sudi berkunjung...

REMEDY KARUNG GUNI said...

@Saiful Nazmi

Tak susah mana pun saiful...yang penting kena selalu alert dengan news dan juga bahan bacaan lain

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: