create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

18 June 2010

Petua Awet Muda (Cara Remedy)

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua rakan blogger serta pembaca setia blog Remedy yang disayangi. Remedy ingin berkongsi sedikit petua untuk mengekalkan keremajaan atau selalu orang kita sebut AWET MUDA. Tapi ini bukan petua nak buat BOTOX atau pembedahan plastik yer.

Penting sangatkah awet muda atau kelihatan muda? pada sesetengah individu mungkin tidak penting, tetapi ada juga individu yang memandang perkara itu penting. Bagaimana kita nak tau yang kita ni awet muda atau tidak? memang tak ada sebarang alat atau tool untuk mengukur tahap keremajaan seseorang, tetapi situasi dan juga pandangan orang sekeliling kita yang boleh mengukur semua itu. Jom kita cuba ukur. 

Situasi 1: 
korang sedang dukung anak korang yang berumur 2 atau 3 tahun, shopping di Jusco, AEON keramat AU2. Sedang korang beratur nak bayar di cashier. Ada seorang yang engkau tidak kenali bertanyakan soalan ini.."Yang kamu dukung tu ANAK ke ADIK?

Situasi 2: 
Korang sedang lepak bersama rakan2 GENGBLOGGER di restoran mamak layan game world cup..brazil lawan korea..tetiba rokok habis..masa korang nak beli di kaunter cashier..mamak tu
mintak IC...apa kau nak jawab?

Dan ada lagilah situasi2 lain yang dapat mengukur tahap keremajaan korang...situasi di atas tu semua situasi yang pernah remedy lalui sendiri, cuma diolah untuk sedapkan jalan cerita dan mainan keyword jer. So apa petuanya Remedy? jom layan petua yang remedy amalkan.

1. Senyum mesti mau manis
Apa maksud senyum mesti mau manis? maksudnya setiap senyuman yang kita beri hendaklah ikhlas dari hati kita..jangan sesekali cuba menipu hati kita untuk senyum...kesian kat dia...so senyumlah dengan iklhlas..bukan tersengih dengan meluas. he he

2. Berkawan dengan Orang Tua
Apa yang dimaksudkan dengan berkawan dengan orang tua? maksudnya hormati orang yang lebih tua dari kita, Cuba berkawan dengan mereka baik korang kenal rapat ataupun tidak kenal...kerana mereka lebih banyak makan garam dari kita...so...kita kena kurangkan makan garam untu awet muda.

3. Amalkan Makan tauhu atau taufu Mentah
Sebaik-baiknya tauhu yang baru siap diproses...yang masih panas lagi..amalkan makan 2 keping tahu mentah seminggu. kerana tauhu mengandungi zat minyak Omega 3 bagi membantu menurunkan kadar kolesterol dan protein yang kaya dengan asid amino penting selain vitamin A, B dan E serta kalsium, zat besi, fosforus, kalium dan sodium yang bole mengukatkan tulang menegang dan menghaluskan kulit.

4. Tapi petua yang memang terbukti mujarab adalah air wuduk

So...kawan2...selamat beramal.....

"TURN YOUR TRASH COMPUTER FOR CASH"

14 Motivasi:

RerameUngu said...

Nice info..thanks..
tak tau pulak pasal petua tauhu..skang ni mn nk dpt tauhu panas22..taufu fa ada la..ngeeeee

bleh tukar tauhu tu ke air soya kan..sm je..tapi sebaik2nya soya ori la..takda perasa tmbhan seperti gula..

lagi, amalkan bauh muka dengan air basuhan beras pertama dan juga air kelapa..selawat 3 kali ..insyaallah muka berseri..otometik awet muda..

nosembilanbelas said...

boleh tak pakai warna font yg lain..sebab bila bukak feed..warna kuning x boleh dibaca..rasa cam tua sangat dah terkebil2 nak membaca. sorry ye..

emily said...

saya suka tauhu!

Anonymous said...

yang pasal tauhu tu baru tahu...thx2..ada tips menarikk..

♥xaturen♥ said...

bagus2 la tip ni..! so i harap i sentiasa muda n hansome!

Mario said...

aku suka yg last tu....

REMEDY KARUNG GUNI said...

@RaMa2UnGU

betul tu rerama purple...apa yang baik kita boleh cuba amalkan...kadang2 orang kita suka buat benda yg syirik nak bagi seri muka lah dan pelbagai lagi...

REMEDY KARUNG GUNI said...

@nosembilanbelas

cadangan yang no 19 remedy terina...untuk entri lain akan diubah warna...beres tuan

REMEDY KARUNG GUNI said...

Kepada semua yang suka akan tips yang remedy share ni..satu jer perlu diingat...amalan tetap amalan...tapi sesuatu yg nak diamalkan tidak boleh dipaksa2...buat dengan ikhlas ya...

hazarimi, ejum...tahu memang terkenal dgn khasiat yang tinggi...paling utama ialah untuk brain refresh...utk kita jadi lebih kreatif

xaturen...ko bukan dh encem ker?

Mario...yang itu memang paling aku setuju

alhafezdistributor said...

Senyum..........he3... ^^..Go0d post... Laki pon boleh amalkan...

REMEDY KARUNG GUNI said...

@HaFez94 HiSHaM

Betul tu hafez...dengan senyum kita dpt 3 in benefit

Pahala sedekah
Awet muda
Release tension

Unknown said...

thnx remedy.

redpimpernel05@gmail.com

(^_^)

ney said...

sownok2 bila nmpak ag mude dari usie(: ney suke makn tauhu+tofu~

mrnoble said...

ha'a air wuduk tu dulu penah dgr masa kuliah zuhur. ustaz tu ckp ambil wuduk time pagi, like 2-4 pagi camtu - if im not mistaken la. please correct me if im wrong.

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: