create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!

22 November 2011

Sikap Negatif Penonton Boleh Rugikan Bola Sepak Negara - Ahmad Shabery

JAKARTA, 20 Nov -- Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata segala usaha untuk membangunkan sukan bola sepak negara akan musnah sekiranya penonton bertindak liar dan gagal mematuhi peraturan di dalam stadium.

Beliau memberi contoh perlawanan antara Indonesia menentang Bahrain dalam kempen kelayakan Piala Dunia di Stadium Gelora Bung Karno di sini September lepas, yang terpaksa dihentikan Persekutuan Bolasepak Dunia (FIFA) akibat sikap negatif penonton.

"Ketika itu Bahrain mendahului 2-0. Bagaimana kalau sebaliknya dan perlawanan dihentikan. Tentunya kerugian pada tuan rumah," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Sehubungan itu beliau merayu kepada penonton yang akan ke Stadium Nasional Bukit Jalil pada Rabu ini bagi menyaksikan perlawanan kelayakan Olimpik antara skuad negara menentang Syria, agar menjaga kelakuan mereka.

Katanya sebarang hukuman yang dijatuhkan FIFA terhadap skuad negara pasti akan membazirkan segala pelaburan kerajaan terhadap pasukan tersebut.

0 Motivasi:

Post a Comment

"KITAR SEMULA KOMPUTER UNTUK TUNAI"

REMEDY X-CHANGE LINK FORM

create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com! create your own banner at mybannermaker.com!
Your Nick:
Your Blog URL: